Hayatımızı sürdürülebilir bir çatı altında yaşamak için yapabileceklerimizin sınırı yok. Her geçen gün hayatımızı daha da çok etkileyen iklim krizi gezegene olan etkimizin farkında olmamız gerektiğini sürekli hatırlatıyor..
İklim krizi konusunda toplumsal farkındalık arttıkça, bilinçli tüketiciler günlük yaşamlarında karbon ayak izlerini azaltmanın yollarını aramaya ve bu konuda aksiyonlar almaya başlıyor. Ne var ki Ipsos Türkiye ve SB Brands for Good Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen Karbon Ayak İzi Tüketici Algı Araştırması 2024 Raporu’na göre, yaklaşık 10 tüketiciden yalnızca 3’ü karbon ayak izini doğru tanımlayabiliyor.
Dünya genelinde motorlu kara taşıtlarının salgıladığı karbon emisyonu, tüm karbon emisyonlarının yüzde 75'ini oluşturuyor. Bu da dünyadaki karbon emisyonlarının yaklaşık yüzde 15'ine tekabül ediyor. Kaynakları koruyan üretim, ikincil ham madde kullanımının artırılması ve yüksek verimlilik sunan tamamen elektrikli sürüş araçlara entegrasyon dünyamızın geleceği için önemli bir noktaya geliyor.
BMW, gezegenimize olan sorumluluğunun farkında olarak tüm şirket bünyesinde ve operasyonlarında sürdürülebilirliğin ilkelerini uygulama yolunda emin bir şekilde ilerleyip endüstrideki paydaşlarına emsal uygulamalar yürütüyor. 2024 yılının başından bu yana tercih çoğunlukla tamamen elektrikli modellerden oluşuyor. Bu doğrultuda 2025 sonundan itibaren geleceğin mobilitesi, kullanıcıların beklentilerini en sürdürülebilir ve en dijital şekilde karşılayacak olan tamamen elektrikli BMW Neue Klasse serisi olacak.
BMW Neue Klasse, yaşam döngüsü boyunca otomobillerinin CO2 ayak izini azaltıyor. Doğal, bitki veya mineral bazlı ve petrol içermeyen yüzey kaplamaları PVC'den yapılan suni derilere kıyasla CO2 emisyonlarında ek bir azalma sağlıyor. İlk kez, atılmış balık ağlarından geri kazanılmış plastikler BMW Vision Neue Klasse X'teki enjeksiyon kalıplı parçalar için kullanılıyor. BMW Neue Klasse döngüsel ekonomi konseptini seri üretime taşıyor, geleceğe uzanan yeni olasılıkları ve çözümleri temsil ediyor.